måndag, maj 07, 2007

Vem vill ha?

Vänner!
Nu startar ett upprop bland husets tidigare och nuvarande boende, för utdelandet av gemensamma pryttlar och liknande. På flera av sakerna har vi spekulanter (S) eller (s) vid intresse, men vi vill kolla hur intresset är bland er som inte bor här nu, för att det ska bli rättvisare. Jag frågar här också om möblerna som lämnats kvar vid flytt, för att dubbelkolla vad som ska till Läkarmissionen, eller värst, slängas. Även de betecknade med (S) måste man säga om man gärna vill ha, men vi kan inte garantera vem som får det. En uppdatering av det som här glömts kan komma senare. Kommer man på något själv, kan man ju säga att man vill ha den, även om den inte står här. Kommentera, kommentera, kommentera.

  • Väggtyget (70-tal) som huset fått av Ola (gör själv inget anspråk) (S)
  • Väggtyget med dalahästarna (S)
  • Röda diskstället (S)
  • Stora och små kuddar med tillhörande käcka fordral i dova eller hysteriska färger (de i vardagsrummet, inte sådana som bor i rummen) (Lisa, du ville väl ha den hysteriska?)
  • Det hopsydda överdraget till fåtöljen bestående av två naturvita överkast i tveksamt skick (hål i minst det ena, och man får väl sprätta om man bara vill ha ett.)
  • Guldduken (s)
  • Naturvita och marinblå "löparna" (undrar om inte jag köpte dem billigt för egna pengar... Kan tänka mig att behålla dem också isf.)
  • Lila sekretären som Harlins gärna blir av med (Bettan, är du fortfarande på?)
  • "Djungelmönstrade" tvåsitssoffan (Theresia?)
  • Guldsoffan (Bettan?)
  • Bruna bordet - lisas sybord (Lisa?)
  • Theresias smala vitalackade skrivbord (avsagt dig?)
  • Osäker mängd diskhanddukar (fås tillbaka mot beskrivning)
  • Udda strumpor (beskriv)
  • Blomkrukor? (bland annat en ganska snygg grön i högre modell)
  • Fruktskålarna (jag vill ha den gröna som fanns i mindre modell också (den Bettan hade?), den med mönster i botten. Jättegärna. Inte lika gärna min blekrosa, så den kan någon annan få.)
  • Någons innetofflor (Christin?) Se bild nedan.
  • Ett gråvitt duschdraperi (som hängde för Lisas och Puttes rum)
  • Ett ljusbrunt/beige lakan (eller har du fått tillbaka det, Josefine?)
  • Ett papperspåse med saker (Jessica, de vi tror är dina)
  • En liten badhandduk i vitt och ljusgrön, med någon slags blommönster på
  • En beigerutig tablett?
  • Kvarglömda CD-skivor har vi lottat ut på senaste festen, så de går inte att få tillbaka. Dock tror jag att vi har en liten minidisc nånstans med Cranberries på, om jag inte missminner mig.
  • Bettan vad ska vi göra med din svarta, skavda vägghylla, och stolarna vi aldrig klädde, funna i en container? (Otympliga saker som ska slängas känns betydligt besvärligare än sånt som ska lämnas bort.)
  • Är de vit och blåa satinlakanen Harlins?
  • Theresia, vill du ha din stora gröna växt? (vet inte riktigt hur vi ska göra med den, även om jag gillar den)
  • Porslinet med murgrönan (TH, du tyckte väl inte om dem? För i så fall så har vi en spekulant.)

Etiketter: , ,

10 Comments:

At 07 maj, 2007 15:45, Blogger lisa said...

katarina hur orkar du? jag blir lite förskräckt men mest impad.. kära du! jag skulle gärna göra ett stort anspråk på olas tyg.. men annars tror jag det är bra.. kanske duschdraperiet...humm kram

 
At 07 maj, 2007 15:47, Blogger lisa said...

förresten vore kul om jag fick kudden med blommor och rosa tyg.. gillar den mycket.. kram

 
At 07 maj, 2007 17:18, Blogger Katarina said...

Nja... det var inte så jobbigt. Hade det mesta i huvudet, och en ledig dag (som det definitivt inte gick åt en så stor del av). Ganska kul!

 
At 08 maj, 2007 08:08, Anonymous Anonym said...

jag vill inte ha något tror jag... men är inte det där duschdraperiet harlins?
kram kram
josefine

ps. det beiga tyget vill jag INTE ha ds.

 
At 08 maj, 2007 13:21, Blogger Ellie said...

Jag vill kanske ha det vitlackade lilla skrivbordet om det är den som ståg i vardagsrummet som telefonbord ett tag. Jag kommer ju flytta till en ganska liten lägenhet.

 
At 15 maj, 2007 12:04, Blogger Theresia said...

Djungelmönstrade? Haha...
Hm. Vi har ett bönerumsprojekt i västerås och skulle gärna få hit lite möbler och smått och gått, men jag vet inte hur jag ska transportera det. Så jag får tillsvidare säga nej till soffor och sånt.
Martin och jag kan komma på söndag och hämta det lilla skrivbordet och växten - om vi får in det i bilen...
Porslinet vill jag inte ha.

 
At 16 maj, 2007 23:16, Blogger Katarina said...

Lisa. Jag har samlat en hög som jag tar med imorn. Väggen är otäckt tom. Jag tar med duschdraperiet också. (Josefine: Det köpte lisa och jag på läkarmissionen.)
TH: Ni kan sova här lörd-sönd. Jag ska försöka informera Linnea (man vet ju aldrig om man får tag på varandra även om man bor under samma tak) om att "hennes" skrivbord försvinner.

 
At 20 maj, 2007 13:22, Blogger Theresia said...

Vi hämtade växten men inte bordet. Nån annan kan få det! Kram!

 
At 24 maj, 2007 11:40, Blogger Katarina said...

Hm... vet inte om nån vill ha bordet. .. Lisa: Hur ska vi göra med din stereo? (kom på den just idag) Och är det någon som känns vid det ljusgula lakanet med resår?

 
At 24 maj, 2007 16:38, Blogger lisa said...

humm..ska kolla med pappa om stereo.. kram

 

Skicka en kommentar

<< Home